دومین نمایشگاه و کنفرانس پتروتک

۱۴۰۲/۹/۲۸ - ۱۴۰۲/۹/۳۰
ایرانتهران
خواندن
دومین کنفرانس و نمایشگاه پتروتک 1402

دومین نمایشگاه و کنفرانس پتروتک: نوآوری کلید تمایز و تعالی در بازار رقابتی است. یکی از سریع‌ترین، مؤثرترین و مقرون به صرفه‌ترین ورودی‌ها برای نوآوری، استفاده از ظرفیت‌های سازمانی بیرونی است. ازجمله افراد خلاق، کارشناسان، مخترعان، دانشجویان و اعضای دانشگاهی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و دیگر موارد بزرگ و متوسط است. شرکت‌های تولیدی به اندازه وزارت نفت به عنوان یک نهاد پیشرو در توسعه بومی فناوری، همواره توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در صنعت نفت را در اولویت قرار داده است.

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه پژوهش و فناوری با محوریت حمایت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، فرصتی برای نمایش آخرین دستاوردهای فناوری در صنعت نفت فراهم میکند. گسترش تعاملات فناورانه و نوآورانه با کشورهای دوست و همسایه را تسهیل میکند، به تقویت قابلیت‌های تولید داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی بین طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری کمک میکند. مدیران ارشد و صنعتگران در نفت، گاز، پالایش و صنایع پتروشیمی با دستاوردهای نوآورانه. در همین راستا، پیرو نتایج مطلوب و برگزاری موفق اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در صنعت نفت، دومین دوره رویداد مذکور در هفته پژوهش برگزار میشود.

موضوعات دومین نمایشگاه و کنفرانس پتروتک

دومین نمایشگاه و کنفرانس مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در صنعت نفت با محوریت راهکارهای نوآورانه و فناورانه در زنجیره ارزش برگزار میشود. موضوعات کلیدی عبارتند از:
۱. مدیریت نوآورانه و توسعه محصولات و خدمات فناورانه مورد نیاز صنعت نفت.
۲. حمایت‌های مالی، پوشش‌های حفاظتی، ریسک‌ها و ظرفیت‌های قانونی جدید مرتبط با محصولات فناورانه و تولید اولیه.
۳. معاملات بین‌المللی، توسعه ارتباطات فناورانه منطقه‌ای و ظرفیت‌های صادرات خدمات فناورانه.
۴. منابع انسانی نوآور، حقوق فناوری و مالکیت معنوی در توسعه فناوری.
۵. اتوماسیون در صنعت نفت.
۶. مدیریت کربن، فناوری‌های سازگار با محیط زیست و انتقال انرژی.
۷. فناوری‌ها و نوآوری‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت نفت.
۸. طراحی و اجرای طرح های آزمایشی میدانی برای افزایش تولید نفت و گاز.
۹. احیای چاه‌های کم بازده و بسته.
۱۰. بهبود کارایی در عملیات حفاری.
۱۱.فن‌آوری‌های مربوط به اکتشاف و تولید منابع گاز و نفت غیر متعارف.
۱۲. توسعه فن‌آوری‌های خوردگی و حفاظت صنعتی.
۱۳. توسعه فناوری LNG و هلیوم.
۱۴. توسعه فناوری‌های مرتبط با ارتقای محصولات سنگین پالایشگاهی.
۱۵. توسعه دانش فنی فرآیندهای پالایشی و پتروشیمی.
۱۶. توسعه فناوری‌های پالایش نفت.
۱۷. توسعه دانش فنی و تولید مواد شیمیایی پیشرفته مورد نیاز صنعت نفت.
۱۸. به اشتراک‌گذاری تجربیات موفق در توسعه فناوری و استفاده از ظرفیت سرریز سایر صنایع.
۱۹. توسعه زنجیره ارزش گوگرد با تمرکز بر ایجاد پارک‌های گوگرد.

مهمترین اهداف نمایشگاه پتروتک

کنفرانس و نمایشگاه پتروتک با هدف دستیابی به چندین هدف انجام میشود:

ترویج نوآوری: هدف این کنفرانس ترویج نوآوری با نمایش و بحث در مورد فناوری‌ها و راه حل‌های پیشرفته در صنعت نفت است.

به اشتراک‌گذاری دانش: پتروتک بستری را برای تبادل دانش و تخصص در بین متخصصان صنعت، محققان و نوآوران فراهم نموده و همکاری و انتشار اطلاعات را تسهیل میکند.

ارتقای مدیریت فناوری: این رویداد بر مدیریت مؤثر فناوری در بخش نفت، رسیدگی به چالش‌ها و ارائه استراتژی‌هایی برای بهبود پیاده‌سازی فناوری متمرکز است.

تشویق تحقیق و توسعه: پتروتک ابتکارات تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های جدید را با هدف افزایش کارایی و پایداری کلی صنعت نفت تشویق میکند.

تقویت همکاری‌های صنعتی: با تسهیل مبادلات بین‌المللی و ارتباطات فن‌آوری منطقه‌ای، هدف این کنفرانس تقویت همکاری بین کشورها و ترویج صادرات خدمات فناوری است.

پرداختن به نگرانی‌های زیست محیطی: پتروتک با کاوش در فناوری‌های سازگار با محیط زیست و ترویج گذار به سمت شیوه‌های انرژی پایدار به چالش‌های زیست محیطی میپردازد.

افزایش بهره‌وری تولید: هدف این کنفرانس بهبود کارایی تولید از طریق معرفی فناوری‌های نوآورانه از جمله توسعه پروژه‌های آزمایشی میدانی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

ترویج بهترین شیوه‌ها: پتروتک به عنوان بستری برای به اشتراک‌گذاری تجربیات موفق در توسعه فناوری عمل میکند و به شرکت‌کنندگان در صنعت اجازه میدهد تا از بهترین شیوه‌های یکدیگر بیاموزند.

توسعه سرمایه انسانی: این رویداد بر پرورش منابع انسانی نوآور، پرداختن به مسائل مربوط به حقوق فناوری و ترویج توسعه مالکیت معنوی در حوزه فناوری متمرکز است.

ایجاد زنجیره ارزش گوگرد: پتروتک با هدف توسعه زنجیره ارزش گوگرد با تمرکز ویژه بر ایجاد پارک‌های گوگرد، به مدیریت پایدار محصولات جانبی مرتبط با گوگرد در صنعت کمک میکند.

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه پتروتک

زمان برگزاری نمایشگاه همه‌روزه از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ میباشد. نمایشگاه سه‌شنبه در ساعت ۹ در سالن آزادگان پژوهشگاه صنعت نفت برگزار میشود. علاقمندان جهت حضور از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل پزوهشگاه صنعت نفت حاضر باشند.
#سایر نمایشگاه‌ها و رویدادها

Article Number: 3827
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز)
در حال بارگیری ...
0 دیدگاه
218 بازدید

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است!

ارسال دیدگاه