دومین نمایشگاه بین‌المللی آیفارم شیراز

۱۴۰۱/۹/۱۵ - ۱۴۰۱/۹/۱۸
ایرانشیراز
خواندن
دومین نمایشگاه بین‌المللی آیفارم شیراز

امسال دومین نمایشگاه بین‌المللی آیفارم شیراز شامل بخشهای متنوعی است. کشاورزی و نهاده‌های آن بخش قابل توجهی از نمایشگاه IFarm شیراز را تشکیل میدهد. این بخش با دو حوزه گلخانه و باغبانی در ارتباط است. توسعه روشهای نوین گلخانه‌داری و باغبانی معرف اهداف این نمایشگاه میباشد. از جمله میتوان به استفاده از انواع کودهای کشاورزی مناسب کشت هیدروپونیک و محلول در آب اشاره نمود.

توصیف دومین نمایشگاه بین‌المللی آیفارم شیراز

نمایشگاه آیفارم ۱۴۰۱ شیراز از بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور است. قسمتی از نمایشگاه به فناوریهای نوین کشاورزی اختصاص یافته است. این بخش شامل انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کود و سموم موردنیاز در صنایع مختلف است. مصارف کودی در صنایع اصلی و پرکاربرد شامل صنایع گلخانه‌ای، باغبانی و گل و گیاه میباشد. نحوه و میزان مصرف کودهای شیمیایی، کودهای پتروشیمی و دیگر انواع آن بر اساس نظر کارشناس اعلام میشود. علاقمندان میتوانند با دریافت بروشور، کاتالوگ و نمونه‌های قابل حمل از اطلاعات لازم برخوردار شوند. همچنین در آخر بازار نهاده‌های کشاورزی در داخل و خارج کشور با نشستها و مناظره طرفین بررسی خواهد شد. شبکه‌سازی تجاری با حضور شرکتهای فعال بصورت B2B و B2C زمینه‌ساز رویکرد نوین به نهاده‌های بخش کشاورزی است.

چرا شیراز؟

شیراز قطب صنعت کشاورزی کشور با استانهای اصفهان، یزد، کرمان، شهرکرد، هرمزگان، بوشهر و اهواز همسایه است. از لحاظ اقتصادی شیراز دارای توانایی‌های مناسبی برای تولید و فراوری محصولات کشاورزی است. استان فارس با دارا بودن ۸۱۰ هکتار اراضی کنترل شده بخش کشاورزی از رتبه هفتم در کشور برخوردار است. بویژه با استفاده از محافظ توری یا سیمی توانسته مقدار ۲۲۰ هکتار را زیر سایبان ببرد. بقیه این مساحت یعنی ۵۹۰ هکتار تحت کشت گلخانه‌ای قرار دارد.

استان فارس از لحاظ تولید محصولات کودی دارای ظرفیتهای مناسبی است. کودهای ازته و از همه مهمتر کود اوره، کودهای شیمیایی و دیگر کودهای پتروشیمی از این استان تأمین میشود. نقش اصلی این کودها در تأمین نیاز محصولات کشاورزی به مواد غذایی است. با مصرف نمودن بهینه و اصولی در زمان مناسب کودهای شیمیایی نقش مؤثری خواهند داشت.

اهداف اصلی دومین دوره نمایشگاه کشاورزی آیفارم شیراز

نمایشگاه امسال آیفارم ۱۴۰۱ نقش مهمی در ترویج اصولی کشت محصولات کشاورزی است. موارد مهم مطرح در نمایشگاه امسال عبارتند از:

  • کشت و پرورش اصولی
  • روشهای بهینه‌سازی فضای گلخانه‌ای و باغبانی کنترل شده
  • ترویج متدهای جدید و نوین استفاده از نهاده‌های کشاورزی
  • تأمین نیاز غذایی کشور و صادرات محصولات کشاورزی
  • روشهای علمی باغبانی، کشاورزی و گلخانه
  • معرفی و عرضه کودهای کشاورزی نوین
  • نشان دادن توانمندیهای داخلی کشور در تأمین کود موردنیاز داخل و خارج از کشور
  • دریافت بروشور، کاتالوگ، آنالیز و نمونه محصولات کودی
  • برنامه‌ریزی برای کاهش هدررفت تولیدات کشاورزی

زمان و مکان برگزاری دومین نمایشگاه آیفارم شیراز

نمایشگاه آیفارم امسال در شیراز، نمایشگاه بین‌المللی استان فارس برگزار میشود. تاریخ برگزاری از ۱۵ تا ۱۸ آذر ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۱۶ و تا ساعت ۲۱ ادامه دارد. علاقمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک مراجعه نمایند.
#سایر نمایشگاه‌ها و رویدادها

Article Number: 2398
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز)
در حال بارگیری ...
0 دیدگاه
1342 بازدید

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است!

ارسال دیدگاه